O nowych zagrożeniach z młodzieżą oraz rodzicami
W ramach działań profilaktycznych ukierunkowanych na bezpieczeństwo i zdrowie dzieci i młodzieży, policjantka z Komendy Powiatowej Policji w Pyrzycach wraz z pracownikiem Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Pyrzycach spotkali się z młodzieżą klas VII oraz z rodzicami w trakcie wywiadówki w ramach programu „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach”.
W ostatnim czasie przeprowadziliśmy spotkania profilaktyczne z młodzieżą ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Brzesku oraz Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Warnicach. Głównym celem spotkania było przekazanie uczniom wiedzy na temat zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych – w szczególności nowych narkotyków, e-papierosów, alkoholu oraz leków stosowanych niezgodnie z przeznaczeniem.
W trakcie prelekcji poruszono szereg istotnych tematów, w tym:
- podejmowanie odpowiedzialnych decyzji dotyczących zdrowia i życia,
- konsekwencje prawne,
- przyczyny i mechanizmy uzależnień,
- znaczenie empatii i udzielania pomocy osobom zagrożonym.
Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem – chętnie uczestniczyli w dyskusji, zadawali pytania i dzielili się swoimi refleksjami. Takie spotkania są nie tylko okazją do zdobycia cennej wiedzy, ale również do budowania świadomości i kształtowania postaw odpowiedzialności oraz troski o siebie i innych.
Podczas wywiadówki w Publicznej Szkole Podstawowej w Żukowie rodzice dowiedzieli się o szkodliwości zażywania substancji psychoaktywnych i o tragicznych skutkach ich działania na organizm młodego człowieka. Podczas wywiadówki profilaktycznej rodzicom zaprezentowano walizkę edukacyjną, która wyposażona jest w substancje, które do złudzenia przypominają różnego rodzaju narkotyki m.in. marihuanę czy amfetaminę. Pomoc dydaktyczna jaką stanowi walizka zawiera również przedmioty, które na pierwszy rzut oka wyglądają zwyczajnie jak wiele gadżetów posiadanych przez młodzież, a najczęściej wykorzystywane są do zażywania i dystrybucji środków psychoaktywnych.