NABÓR DO SŁUŻBY W POLICJI TRWA. NAJBLIŻSZY TERMIN PRZYJĘCIA DO SŁUŻBY 27 WRZEŚNIA.
Osobom zainteresowanym pełnieniem służby w Policji przypominamy, że od dnia 1 września 2017 mogą osobiście składać dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w Pyrzycach u Starszego Inspektora Jednoosobowego Stanowiska ds. Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Pyrzycach, ul. Tadeusza Kościuszki 24, tel. 91 577 95 81 od pon - pt w godz. 7:30 - 15:30.
Wymogi formalne, jakie musi spełniać kandydat, aby przystąpić do rekrutacji:
Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 1782):
-
posiadać polskie obywatelstwo,
-
posiadać nieposzlakowaną opinię,
-
nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
-
korzystać z pełni praw publicznych,
-
posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
-
posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
-
dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Ponadto mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej).
Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Policji, od dnia 1 września mogą osobiście składać dokumenty u Starszego Inspektora Jednoosobowego Stanowiska ds. Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Pyrzycach, ul. Tadeusza Kościuszki 24, tel. 91 577 95 81 91 lub jak dotychczas, w Zespole ds. Doboru i Rezerwy Kadrowej Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie, ul. Małopolska 47, tel. 82 11 235 oraz 91 82 11 261.
Wymagane dokumenty:
-
pisemne podanie o przyjęcie do służby w Policji, adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie,
-
wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B),
-
kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
dowód osobisty oraz książeczkę wojskową, jeżeli kandydat objęty jest ewidencją wojskową.
Formularz kwestionariusza osobowego można pobrać w Komendzie Powiatowej Policji w Pyrzycach oraz na stronie internetowej www.policja.pl (praca /informator dla kandydatów/ dokumenty do pobrania).
Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa osobowego kandydat składa w terminie i miejscu wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.
Preferowani będą kandydaci do służby w Policji, posiadający:
-
wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku: prawo, ekonomia, administracja, informatyka, bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrzne,
-
tytuł ratownika lub ratownika medycznego,
-
uprawnienia instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych,
-
uprawnienia ratownika wodnego, uprawnienia w dziedzinie nurkowania wydane przez licencjonowaną organizację nurkową, działającą na terenie Polski oraz uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowej,
-
prawo jazdy kat. „A” lub „C”.
Postępowanie kwalifikacyjne do służby w Policji składa się z następujących etapów:
-
test wiedzy,
-
test sprawności fizycznej,
-
badania psychologiczne,
-
rozmowa kwalifikacyjna,
-
komisja lekarska,
-
ankieta bezpieczeństwa osobowego.
Nowo przyjęty do służby funkcjonariusz odbywa 5,5 miesięczne szkolenie zawodowe podstawowe w jednej ze szkół policyjnych. Następnie, po zakończeniu tego szkolenia, w ramach adaptacji zawodowej, oddelegowany zostaje do pełnienia służby w Oddziale Prewencji Policji. Czas delegowania wynosi 49 dni (37 służb). Celem adaptacji zawodowej, jest podniesienie praktycznych umiejętności służbowych, nabytych podczas szkolenia zawodowego podstawowego, tj.: zabezpieczanie imprez masowych, ochrona obiektów ważnych dla bezpieczeństwa państwa, przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, prowadzenie działań pościgowych oraz poszukiwawczych, realizowanych w ramach działań pododdziałów zwartych Policji.
Po zakończeniu adaptacji zawodowej, policjantka lub policjant otrzymuje przydział do swojej jednostki macierzystej, gdzie pełnić będzie dalszą służbę.
Służba w Policji zapewnia:
-
możliwość pozyskania pracy niezależnie od posiadanego doświadczenia zawodowego,
-
gwarancję stałych warunków pracy,
-
ciekawą pracę,
-
możliwość rozwoju zawodowego,
-
różnorodny system szkoleń,
-
precyzyjny system wynagrodzenia (m.in. 13-sta pensja, równoważnik za umundurowanie),
-
rozbudowany system socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku dla funkcjonariuszy i ich rodzin, równoważnik za brak lokalu mieszkalnego, pokrycie kosztów dojazdu do pracy),
-
po 25 latach służby i ukończeniu 55 roku życia nabycie praw emerytalnych.
Trzymamy kciuki za sukces!