Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

NABÓR DO SŁUŻBY W POLICJI TRWA. NAJBLIŻSZY TERMIN PRZYJĘCIA DO SŁUŻBY 27 WRZEŚNIA.

Data publikacji 09.08.2018

Osobom zainteresowanym pełnieniem służby w Policji przypominamy, że od dnia 1 września 2017 mogą osobiście składać dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w Pyrzycach u Starszego Inspektora Jednoosobowego Stanowiska ds. Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Pyrzycach, ul. Tadeusza Kościuszki 24, tel. 91 577 95 81 od pon - pt w godz. 7:30 - 15:30.

Wymogi formalne, jakie musi spełniać kandydat, aby przystąpić do rekrutacji:

Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 1782):

  • posiadać polskie obywatelstwo,

  • posiadać nieposzlakowaną opinię,

  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,

  • korzystać z pełni praw publicznych,

  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,

  • posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,

  • dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Ponadto mężczyźni powinni posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (potwierdzony adnotacją w książeczce wojskowej).

Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Policji, od dnia 1 września mogą osobiście składać dokumenty u Starszego Inspektora Jednoosobowego Stanowiska ds. Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Pyrzycach, ul. Tadeusza Kościuszki 24, tel. 91 577 95 81 91 lub jak dotychczas, w Zespole ds. Doboru i Rezerwy Kadrowej Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie, ul. Mało­polska 47, tel. 82 11 235 oraz 91 82 11 261.

Wymagane dokumenty:

  • pisemne podanie o przyjęcie do służby w Policji, adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Po­licji w Szczecinie,

  • wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B),

  • kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandy­dat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie,

  • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

  • dowód osobisty oraz książeczkę wojskową, jeżeli kandydat objęty jest ewidencją wojskową.

Formularz kwestionariusza osobowego można pobrać w Komendzie Powiatowej Policji w Pyrzycach oraz na stronie internetowej www.policja.pl (praca /informator dla kandydatów/ dokumenty do pobrania).

Wypełnioną ankietę bezpieczeństwa osobowego kandydat składa w terminie i miejscu wyznaczonym w toku postępowania kwalifikacyjnego.

Preferowani będą kandydaci do służby w Policji, posiadający:

  • wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku: prawo, ekonomia, administracja, informatyka, bezpie­czeństwo narodowe lub bezpieczeństwo wewnętrzne,

  • tytuł ratownika lub ratownika medycznego,

  • uprawnienia instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania oraz sportów motorowodnych,

  • uprawnienia ratownika wodnego, uprawnienia w dziedzinie nurkowania wydane przez licencjonowaną organizację nurkową, działającą na terenie Polski oraz uprawnienia do prowadzenia łodzi motorowej,

  • prawo jazdy kat. „A” lub „C”.

Postępowanie kwalifikacyjne do służby w Policji składa się z następujących etapów:

  • test wiedzy,

  • test sprawności fizycznej,

  • badania psychologiczne,

  • rozmowa kwalifikacyjna,

  • komisja lekarska,

  • ankieta bezpieczeństwa osobowego.

Nowo przyjęty do służby funkcjonariusz odbywa 5,5 miesięczne szkolenie zawodowe podstawowe w jednej ze szkół policyjnych. Następnie, po zakończeniu tego szkolenia, w ramach adaptacji zawodowej, oddelegowany zostaje do pełnienia służby w Oddziale Prewencji Policji. Czas delegowania wynosi 49 dni (37 służb). Celem adaptacji zawodowej, jest podniesienie praktycznych umiejętności służbowych, nabytych podczas szkolenia zawodowego podstawowego, tj.: zabezpieczanie imprez masowych, ochrona obiektów ważnych dla bezpieczeństwa państwa, przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, prowadzenie działań pościgowych oraz poszukiwawczych, realizowanych w ramach działań pododdziałów zwartych Policji.

Po zakończeniu adaptacji zawodowej, policjantka lub policjant otrzymuje przydział do swojej jednostki macierzystej, gdzie pełnić będzie dalszą służbę.

Służba w Policji zapewnia:

  • możliwość pozyskania pracy niezależnie od posiadanego doświadczenia zawodowego,

  • gwarancję stałych warunków pracy,

  • ciekawą pracę,

  • możliwość rozwoju zawodowego,

  • różnorodny system szkoleń,

  • precyzyjny system wynagrodzenia (m.in. 13-sta pensja, równoważnik za umundurowanie),

  • rozbudowany system socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku dla funkcjonariuszy i ich rodzin, równoważnik za brak lokalu mieszkalnego, pokrycie kosztów dojazdu do pracy),

  • po 25 latach służby i ukończeniu 55 roku życia nabycie praw emerytalnych.

Trzymamy kciuki za sukces!

 

 

Powrót na górę strony